Umiejętnie dobrane gadżety reklamowe to świetny sposób na zwiększenie zasięgu, zdobycie zaufania swoich klientów i poprawienie z nimi relacji. Czy wymagają one dużych nakładów finansowych? To zależy. Budowanie relacji nie jest łatwym i prostym zadaniem. Nie zawsze będzie ono wymagać dużych inwestycji, jednak z pewnością nigdy nie będzie ono darmowe.
Jacy są Twoi klienci?
Zadając pytanie, jakich nakładów finansowych wymagać będzie reklama w postaci gadżetów, musimy znaleźć odpowiedź na to, kim są nasi klienci oraz jaki jest profil i charakter naszej firmy, a także jak duży mamy zasięg. To między innymi od tych czynników zależeć będą ostateczne koszty prowadzonych przez nas działań wizerunkowych.
Marki luksusowe zapłacą więcej
Nie jest żadną tajemnicą, że właściciele marek luksusowych lub ich dystrybutorzy będą płacić więcej za gadżety reklamowe. Nie mogą oni swoim klientom sprezentować z okazji urodzin długopisu z logiem firmy, którego wartość nie będzie przekraczać 2 zł. Zdecydowanie lepiej w ich przypadku będą widziane pióra wieczne z eleganckim grawerunkiem i równie szlachetnym opakowaniem. Klienci z pewnością docenią taki podarunek i będą go używać w razie potrzeby. Koszt takiego gadżetu waha się w zależności od jego jakości, rodzaju wykończenia, jak i wielkości zamówienia, i wynosić będzie od kilkudziesięciu złotych (za sztukę) do nawet kilkuset.
Podobnie wygląda sprawa z USB lub power bankami z nadrukiem. Jeśli naszymi kontrahentami są duże firmy zajmujące się finansami, to upominek w postaci eleganckiego zestawu ze skórzanym USB lub drewnianym power bankiem będzie bardzo dobrze postrzegany. Możemy go wykorzystać do przypomnienia o swojej firmie w okresie świątecznym, z okazji prezentacji lub urodzin klienta.
Gadżety dla ""przeciętnego"" Kowalskiego
Najtańszym rodzajem gadżetów reklamowych będą oczywiście długopisy. Koszt przy zakupie 100 sztuk może nas wynieść nawet 1,65 zł/szt. Dobrze widziane - gdyż bardzo przydatne - będą również logosmycze 2-3 zł/szt. przy zakupie 100 sztuk.
Nie oznacza to jednak, że naszym klientom nie możemy oferować USB lub power banków. Power banki z nadrukiem dostępne są już od kilkudziesięciu złotych za sztukę, a pendrive twistery za 16 zł/szt. Pamiętajmy jednak, aby ich wykończenie było dostosowane do konkretnej grupy docelowej i jej potrzeb.