Budowanie pozytywnych relacji z klientami nie wymaga olbrzymich nakładów finansowych. Tak naprawdę jednak górna granica może być trudna do określenia - w końcu to my decydujemy o tym ile chcemy przeznaczyć na reklamę . Wiemy jednak, że zaufania i lojalności swojej grupy docelowej nie zdobędziemy za darmo. Nawet kupno gadżetów reklamowych - które uznawane są za atrakcyjne pod względem cenowym - wymagać będzie pewnego wkładu finansowego. Jakiego? Przekonajmy się.
Wszystko zależne od grupy docelowej...
To, czy nasza kampania reklamowa będzie droga lub tania zależeć będzie przede wszystkim od jej zasięgu, jak i samego grona klientów, do których ją kierujemy. Jeśli jesteśmy dystrybutorami produktów luksusowych, to musimy liczyć się z tym, że oferowane dla nich upominki będą musiały wyróżniać się jakością i elegancją, którą poznamy już na pierwszy rzut oka. Ogromnym faux-pas byłoby tutaj sprezentowanie im gadżetów, które przystoją bardziej studentom. Ci ostatni z kolei nie docenią skórzanych USB, czy powerbanków w drewnianej oprawie. Dla nich liczyć się będzie bardziej praktyczność Warto tutaj zainwestować w gadżety np. woodoodporne, czy takie, które posiadają dodatkowe funkcje (latarkę, zegarek, wyświetlacz).
Nasz podział jest dość czarno-biały. Jednak jego oczywistość sprowadza się do tego, że to my najlepiej znamy swoich własnych klientów i ich upodobania i dlatego powinniśmy dobierać takie gadżety, które będą dopasowane do charakteru naszej marki, jak i upodobań naszej grupy docelowej.
Ile kosztują gadżety reklamowe?
Gadżety reklamowe dostępne są w różnych cenach. Zależą one zarówno od ich jakości, jak i samego ich rodzaju.
Długopisy z logo firmy są uznawane za najtańszy gadżet reklamowy. Zakupienie 100 szt. takiego produktu to koszt około 1,65 zł/szt. W przypadku zakupu pendrive twister musimy liczyć się z ceną około 16 zł/szt. Logosmycze od 2 do 3 zł za sztukę.
Power banki z nadrukiem firmowym będą kosztować nas od kilkudziesięciu złotych za sztukę do nawet kilkuset. Ich ostateczna cena będzie zależeć od ich pojemności, designu, jakości komponentów, jak również wielkości zamówienia.
Zarówno długopisy, jak i gadżety elektroniczne możemy podarować zarówno klientom premium, jak i zwykłym detalicznym. Wszystko zależy od tego, jakiej będą one jakości.